Restitutie- en Retourbeleid

  • Thuis
  • Restitutie- en Retourbeleid

Stijl Van De Veranda ("wij", "ons" of "onze") doet er alles aan om ervoor te zorgen dat u tevreden bent over onze diensten. Dit retour- en restitutiebeleid beschrijft uw rechten en onze procedures met betrekking tot annuleringen, retourzendingen en restituties voor diensten van Style Veranda, gevestigd aan de Lepelhoekstraat 77, 9100 Sint-Niklaas, België. Dit beleid voldoet aan de toepasselijke Belgische en EU-wetgeving inzake consumentenbescherming.

1. Contactgegevens

Stijl Van De Veranda
Adres: Lepelhoekstraat 77, 9100 Sint-Niklaas, België
BTW-nummer: BE 0832.766.180
E-mail: info@styleveranda.be
Telefoon: +32 470 251 276

Neem voor vragen of om een retour- of restitutieverzoek in te dienen contact met ons op via bovenstaande gegevens.

2. Omvang van de diensten

Dit beleid is van toepassing op diensten die worden geleverd door Style Veranda, zoals het ontwerpen, produceren en installeren van op maat gemaakte veranda's of vergelijkbare oplossingen voor woningverbetering. Aangezien veel van onze diensten betrekking hebben op op maat gemaakte of op bestelling gemaakte producten, zijn specifieke voorwaarden van toepassing.

3. Herroepingsrecht (afkoelingsperiode)

Volgens de Belgische wet heb je, als je een consument bent (d.w.z. een individu dat koopt voor persoonlijk gebruik) en de overeenkomst werd online, telefonisch of buiten verkoopruimten (bv. bij jou thuis) gesloten, het recht om de overeenkomst te herroepen binnen 14 kalenderdagen zonder opgaaf van reden, op voorwaarde dat de dienst nog niet volledig is uitgevoerd.

  • Begin van de afkoelingsperiode: De periode van 14 dagen gaat in op de dag nadat u de bevestiging van het contract hebt ontvangen (bijvoorbeeld een ondertekende overeenkomst of orderbevestiging).
  • Uw recht uitoefenen: Als u zich wilt terugtrekken, stelt u ons hiervan schriftelijk op de hoogte (bijv. via e-mail aan info@styleveranda.be) of gebruik het beschikbare modelformulier voor herroeping (optioneel: link naar een downloadbaar formulier). U moet ons op de hoogte stellen voordat de periode van 14 dagen verstrijkt.
  • Uitzonderingen: Het herroepingsrecht is niet van toepassing als:
    • De service is volledig uitgevoerd (bijv. installatie voltooid) met uw voorafgaande uitdrukkelijke toestemming en erkenning dat u dit recht verliest zodra de service is voltooid.
    • De service omvat de levering van goederen die volgens jouw specificaties zijn gemaakt of duidelijk zijn gepersonaliseerd (bijvoorbeeld een op maat gemaakte veranda).

Als je gebruik maakt van je herroepingsrecht, betalen we alle ontvangen betalingen, inclusief eventuele standaard leveringskosten, terug binnen 14 dagen na ontvangst van uw kennisgeving, met dezelfde betaalmethode die u hebt gebruikt, tenzij anders overeengekomen.

4. Annulering voordat de dienst begint

  • Voordat het werk begint: Als u uw bestelling annuleert voordat we beginnen met de productie of uitvoering van de service (bijvoorbeeld voordat de materialen zijn besteld of de installatie begint), kunt u in aanmerking komen voor een volledige terugbetaling, minus eventuele administratieve of voorbereidende kosten (bijvoorbeeld ontwerpoverleg). We zullen u op het moment van annulering informeren over dergelijke kosten.
  • Na het werk begint: Als de productie of installatie eenmaal is gestart, is annulering mogelijk niet meer mogelijk vanwege de aangepaste aard van onze diensten. Restituties worden in dergelijke gevallen per geval beoordeeld (zie hoofdstuk 6).

Om annulering aan te vragen, neem contact met ons op via info@styleveranda.be of +32 470 251 276.

5. Restituties voor defecte of niet-conforme services

Als de geleverde dienst (bv. installatie van een veranda) defect is, niet beantwoordt aan de afspraak of niet voldoet aan de beloofde kwaliteitsnormen:

  • Uw rechten: Volgens de Belgische wetgeving heb je recht op reparatie, vervanging of terugbetaling (gedeeltelijk of volledig), afhankelijk van de omstandigheden, binnen de volgende termijnen 2 jaar wettelijke garantieperiode vanaf de voltooiing van de service.
  • Proces: Breng ons binnen een redelijke termijn (bij voorkeur binnen 2 maanden na ontdekking van het probleem) op de hoogte via e-mail of telefoon, met details en, indien mogelijk, foto's van het defect. We zullen het probleem onderzoeken en binnen een redelijke termijn een oplossing voorstellen (reparatie, vervanging of terugbetaling).
  • Restitutiebedrag: Als reparatie of vervanging niet mogelijk of redelijk is, betalen we je een evenredig deel terug op basis van de ernst van het defect en de resterende waarde van de service.

6. Op maat gemaakte producten en diensten

Omdat veel van onze aanbiedingen (zoals veranda's) op maat worden gemaakt volgens jouw specificaties:

  • Restituties of retourzendingen zijn niet mogelijk voor producten of diensten die zijn voltooid zoals overeengekomen, tenzij deze defect zijn of niet voldoen aan de overeengekomen specificaties.
  • Aanbetalingen of betalingen voor aangepaste bestellingen worden mogelijk niet terugbetaald als de annulering plaatsvindt nadat de productie is gestart, omdat deze betrekking hebben op materialen en arbeid die al zijn vastgelegd.

7. Terugbetalingsprocedure

  • Tijdsbestek: Goedgekeurde restituties worden verwerkt binnen 14 dagen van overeenkomst of ontvangst van noodzakelijke informatie (bijv. bewijs van defect).
  • Methode: Restituties worden uitgegeven via de oorspronkelijke betalingsmethode, tenzij anders overeengekomen.
  • Kosten: U bent verantwoordelijk voor alle kosten in verband met het retourneren van goederen (indien van toepassing), tenzij de retour te wijten is aan onze fout of een defect.

8. Klachten en geschillen

Als u ontevreden bent over onze diensten of onze afhandeling van een restitutieverzoek, neem dan eerst contact met ons op via info@styleveranda.be om het probleem op te lossen. Als we niet tot een bevredigende oplossing kunnen komen, kunt u:

  • Neem contact op met de Belgische dienst voor consumentenbemiddeling:
    Adres: Noordpoort II, Koning Albert II-laan 8, 1000 Brussel, België
    Website: www.consumentenombudsdienst.be
  • Gebruik de Platform voor online geschillenbeslechting (ODR): ec.europa.eu/odr.

9. Wijzigingen in dit beleid

We kunnen dit retour- en restitutiebeleid indien nodig bijwerken. Wijzigingen worden op deze pagina gepubliceerd met een bijgewerkte datum "Laatst bijgewerkt".

Laatst bijgewerkt: 07 april 2025

nl_BE